Inversió en el Metavers

Metaverso Psf

No hi ha en la actualitat cap sector diferent on es mantinguin aquestes proporcions (i és probable que no n'hi hagi mai més).

Per això podem afirmar el següent.

El Metavers i la Web3 (la tecnologia sobre la qual es construeix) canviarà el món personal i professional.

I la pregunta és, des d'on vols mirar? Des dels que formen part del canvi o dels que el mirin des de fora?

Metavers i Web3: una oportunitat professional revolucionària

Comencem pel principi: què és tot això del Metavers i de la Web3?

Perquè entenem que quan algú hi pensi, el primer que li vindrà al cap serà aquella pel·lícula de Ready Player One, on els jugadors pràcticament vivien en una dimensió paral·lela.

Però encara que aquella història semblava una mica d'un altre món, en realitat és una mica diferent.

Almenys al punt en què ens trobem ara. Tot i que ja saps que aquest món avança molt  depressa.

La Web3 és un conjunt de tecnologies de codi obert, basades en la idea de la descentralització.

Queda't amb aquest concepte, que després serà important per comprendre l'impacte que té tota aquesta nova tecnologia al món.

Però per baixar-ho a terra, podem afirmar que el Web3 són els maons que construeixen la nova era d'internet.

Una manera nova d'entendre la connexió, la creació de continguts i les interaccions personals i econòmiques.

 

L'evolució d'internet: bàsic per comprendre tota la resta

Internet va néixer fa moltes dècades, de manera que ara coneixem que és la Web1.

En aquell moment, l'única possibilitat que teníem era llegir contingut.

Pels usuaris, tot era passiu, mentre que hi havia empreses que controlaven tot el que passava.

- Les que emmagatzemaven la informació.

- Les que adreçaven la informació.

Amb l'arribada del Web2, les xarxes socials ho van canviar tot. Ens van permetre convertir-nos en subjectes actius, que podíem consumir i crear contingut.

De fet, les xarxes socials es van convertir en instruments per validar la nostra identitat.

I ara amb el Web3 ha arribat el concepte de propietat digital.

Com que a la Web3 el contingut que generes és teu, el valor que generes també. Això vol dir que no hi haurà empreses intermèdies cobrant comissions molt elevades per la teva feina.

  • App Store rep un 30% per cada venda duna aplicació.
  • YouTube s'emporta el 45% dels ingressos per publicitat del contingut que altres generen.
  • Facebook absorbeix fins al darrer cèntim del que ara està generant el teu contingut.

I ara ens posem al costat contrari per entendre com funciona una aplicació Web3 com OpenSea (que és l'Amazon dels NFT).

  • La seva comissió és de només el 2,5%.

És a dir, mentre que fins ara la majoria dels creadors veien com unes plataformes arrasaven amb els seus beneficis, avui dia s'ha obert la possibilitat que cada creador, de debò, s'emporti el que mereix pel seu talent i treball.

 

La web3 només és per a artistes i creadors?

Per descomptat que no.

Això és només la primera pista de com impactarà aquesta tecnologia en 4 àrees professionals diferents:

1 – Una nova forma de gestió patrimonial (amb actius digitals). Tots els sectors que es dediquen a la gestió de la inversió, el patrimoni o l'administració d'empresa, assessors jurídics, administratius o fiscals.

2- Apareixerà una nova manera de vendre. Els anuncis deixaran de tenir sentit i es basaran en els incentius. I si parlem de venda, pràcticament qualsevol sector es transformarà gràcies a aquestes noves eines.

3- Una nova educació. La comunicació revolucionarà la nostra via per aprendre, educar i interactuar amb els altres. Des de l'educació en general fins als serveis professionals independents com ara metges, psicòlegs i tota mena d’assessors.

Però com et deia abans, això és només el principi del que ha de venir i que canviarà la manera com treballem, ens connectem i, en general, vivim la nostra vida personal i professional.

Elles ja s'han engegat: alguns exemples claus

Però ho sé.

Quan arriba algú i t'explica una cosa així, pots arribar a pensar que és inimaginable.

És lògic.

Per això et vull ensenyar dos exemples de marques que ja estan fent servir les oportunitats del Metavers i la Web3.

1- Col·leccions NFT que ja han llançat marques com Gucci o Nike per crear comunitats amb beneficis particulars.

2- Sothebys. Una empresa que ofereix una oportunitat única per arrencar un projecte personal o empresa per comprar actius a mans de molt pocs.

Però aquests són només dos exemples. El més important és a punt d'arribar, cosa que significa que encara ets a temps d'unir-te o no a aquesta revolució.

El teu paper a la revolució del Metavers: formaràs part del grup?

Aquesta és la pregunta que t'has de fer.

Al llarg de les darreres dècades hi ha hagut molts moments clau i aquest tornarà a ser-ne un, o així ho creiem.

Moments en què tenies l'oportunitat de formar part d'alguna cosa que realment marqués una diferència a mitjà i llarg termini.

Oportunitats que, probablement, fins ara has deixat passar. Quina serà la teva decisió ara?